Popular Post

Posted by : Unknown March 29, 2015


 

Aku hairan, macam mana orang lain cukup mudah untuk melupakan. Sedangkan aku tiap hari bertarung dengan jiwa sendiri demi melupakan kisah-kisah silam aku. Dan aku tewas. Walaupun sudah hampir dua tahun, semuanya masih fresh dalam diri aku. Tak malu aku akui, tiap hari terutamanya pagi, senja dan malam, aku akan menangis. Gilaaaaa....

Dah macam-macam cara aku lakukan untuk bantu aku lupakan. Semuanya sia-sia. 
  1. Aku dah pindah, mulakan life baru : GAGAL (tiada tempat untu aku di Malaysia kot)
  2. Aku cari pengganti: GAGAL (aku nampak DIA ada memerhatikan aku tiap kali aku bersama dengan insan lain)
  3. Aku bizikan diri : GAGAL (memanjang silap sebab minda aku sebok memikirkan semua yang aku lalui)
  4. Dengar muzik yang heppi-heppi: GAGAL 
  5. Tidor: GAGAL ( kerap mimpikan dia membuatkan aku makin susah nak lupakan)
Cukup pelik terutama #2 tu. Tiap kali aku jumpa seseorang, pasti aku nampak dia sedang memerhatikan aku. Tiap kali aku tidur bersama seseorang, pasti dia merenung tajam aku. Dah lebih 6 orang aku cuba jadikan pengganti. Dan 6 kali juga aku terpaksa putuskan atas sebab ni. And now, aku putuskan untuk bersendirian. Makan sensorang, berjalan sensorang. Semuanya sensorang. Aku tutup semua pintu-pintu yang ada untuk manusia lain. Waima sebagai kawan sekali pun. Ada cerita sebenarnya yang membuatkan aku malas berkawan ni. Next time aku ceritakan kalau aku rajin. Huhuhu...

Makin kerap pula aku rasa tiada keadilan dalam hidup aku sejak aku baby dulu. Well, takde yang manis pon life aku dari kecik. Semuanya memori pahit je yang menguasai carta. Yang manis tu sikit sangat. Dalam dunia ni, tak de sorang pon yang tahu pasal life aku sepenuhnya. Tak de sapa pon yang aku rasa aku boleh ceritakan semua yang aku lalui, sedari kecik sampai la ke usia dah hampir senja ni. Sepercaya mana pun aku kepada seseorang tu, tak semua kisah hidup aku yang dia boleh tahu. Termasuk la my-ex yang jadi couple aku selama sepuluh tahun tu. Dia sendiri tak tahu kisah silam aku.

Aku juga selalu tercakap sendiri, andainya mati tu menjadi hak mutlak manusia, dah pasti aku akan pilih dan aku akan tamatkan semua kisah hidup aku disitu. Aku dah letih dan jemu menempuhi semua perjalanan life aku yang penuh dengan ujian. Aku dah penat. Serious....

Aku tertanya sendiri, Gilakah aku...?

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 my PLU life, my PLU words, my PLU mind - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -