Popular Post

Posted by : Unknown January 28, 2014


Hye Bloggie. Banyak sungguh "que" sampaikan tak tertulis. Semuanya masih dalam pertimbangan sama ada perlu di publishkan atau tidak. Well, i dont know if i got a readers or not, but I just update this for my own reasons only.

Mengapa lak haku nak cakap pasal "Split Personality" ni? Entah. Maybe sebab haku sendiri tengah confuse dengan diri sendiri kot. Haku ada ceritakan pasal ni kat dua-tiga orang pasal ni. 

Dalam hidup, manusia ni bebas melakukan apa saja. Sama ada baik atau buruk. Manusia itu perlu memilih sendiri apa yang dia nak buat, based on his own consideration. Selalunya, pertimbangan yang kita buat tu setelah mengambil kira apa yang agama suruh, kepuasan dan kehendak diri dan kesan daripada persekitaran.

Haku tahu, dalam diri haku sendiri ada kedua-dua watak tu. Haku yang "cool" dan haku yang "agresif". Dulu, Haku yang cool itu sentiasa mengalahkan haku yang agresif. Haku masa tu susah untuk berkonfrontasi dengan orang lain, walaupun sesekali wujud juga ketegangan dengan pihak lain. 

Kemudian, haku berdepan dengan pelbagai tekanan disebabkan oleh tindakan orang lain. Lama-lama, haku yang cool itu gagal lagi menguasai jasad ini. Haku yang cool perlahan-lahan beransur dan terus berdiam diri dan membiarkan diri haku terus dikuasai oleh haku yang agak agresif.

Haku yang agresif ini susah dikawal. Haku yang agresif ini betindak tanpa tanpa memikirkan banyak perkara, melainkan kepuasan dan dendam. Jasad ini sudah tak mampu lagi mengawal. 

Haku yang baru berminat untuk mendedahkan sifat dan sikapnya, berminat dalam memusnahkan apa saja yang menjadi batu penghalang, termasuk musuh-musuh yang sengaja menghadirkan diri tanpa sebab. Jika haku dulu berpegang pada "janganlah menghinakan sesuatu yang telah hina dan jadilah yang boleh dibanggakan dikalangan sesuatu yang hina", haku kini lebih mesra dengan "hancurkan mereka sekalipun kita berdepan dengan kematian". 

Semalam member haku cakap, haku perlukan pakar psikiatri. Haku perlu urus stress haku dengan bagus. Bullshit bro. 

Mostly gay yang wujud hari ni, cuma perlukan sex, duit dan material. Gay hari ni tak perlukan kasih sayang dan hidup sebagai yang normal dikalangan yang tidak normal. Ex haku juga tergolong dalam golongan gay masa kini. Dia cuma perlukan haku dulu sebab perlukan backup selama dia study. Dia juga tetap sundal sepanjang tu. 

Hari ini, haku lebih suka hancurkan remaja-remaja yang baru celik dunia. Thanks to IPT yang ada disekitar haku sebab menjadi gudang anak ikan untuk haku. Anak-anak ikan ni sama je bullshit dengan ex haku. Ayat sikit sudah kangkang mintak dikongkek.

Note:


Dey thambi, kalau nak nikah just sebab seronok tengok orang dah berkeluarga, beranak pinak, rentikan lah. Kalau buat sesuatu sebab nak mengikut apa yang orang lain buat, takde makna okeh. Ukur kemampuan sendiri. Setakat mengaku diri tuh "Bisex" ia tak ubah apa-apa memandangkan ko tu GAY 100%.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 my PLU life, my PLU words, my PLU mind - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -